Cum îți anulezi vacanța în perioada epidemiei de COVID-19

Ultima actualizare: 9 aprilie 2020 (vom adăuga informații despre mai multe companii, pe măsura ce le vom obține)

Salutare, calatorilor! Din păcate, în aceasta perioada lumea traversează o perioadă destul de sensibilă, care a lovit foarte puternic și ramura turismului. Este foarte important pentru a încetini evoluția acestei pandemii sa fim rezonabili și sa încercăm sa anulăm orice călătorie neesențială în perioada următoare (chiar dacă încă este permisă de autorități).

Și noi am fost afectati de aceasta escalare rapidă a situației, având în plan o călătorie în Budapesta la începutul lunii aprilie, iar acest lucru ne-a făcut sa ne gândim ca ar fi util pentru mai multă lume să își cunoască posibilitățile și să aibă informațiile centralizate într-un singur loc.

Recomandare MAE“MAE reînnoiește apelurile făcute anterior privind evitarea călătoriilor care nu sunt esențiale și recomandarea ca turiștii sau cetățenii români aflați temporar în străinătate să revină de urgență în țară.”

Airbnb a decis ca toate rezervările pentru cazări și experiențe realizate înainte de 14 martie 2020 (inclusiv), cu data de check-in în intervalul 14 martie 2020 – 14 aprilie 2020 să poată fi anulate înaintea datei de check-in, beneficiind de rambursare integrală (inclusiv taxele de servicii). Rezervările pentru cazări și experiențe realizate până pe 14 martie 2020 (inclusiv), cu data de check-in după 14 aprilie 2020, nu vor fi acoperite de politica privind circumstanțele atenuante, cu excepția cazului în care oaspetele sau gazda a contractat COVID-19.

Mai multe informații puteți găsi pe pagina dedicată.

Deocamdata, Booking.com nu prezintă public o strategie privind situația curentă, dar a început să transmită în privat către clienți mesaje prin care îi anunță ca rezervarea lor poate fi anulată gratuit datorită circumstanțelor epidemiei de COVID-19.

Pentru a afla ce puteți face în cazul în care aveți rezervări deschise – pentru care nu ați fost anuntati de condiții de anulare gratuită puteți contacta gazda prin intermediul platformei sau vă puteți adresa centrului de asistență Booking.com pentru a explica situația dumneavoastră.

Dacă zborul dumneavoastra este anulat (datorita restrictiilor guvernamentale), veți primi o rambursare în valoare de 120% a prețului sub forma unui voucher de călătorie ce poate fi folosit în următoarele 24 luni pentru achiziția de produse și servicii Wizz Air. Dacă doriți rambursarea sub forma de numerar – care va dura mai mult – sunteți eligibili pentru a primi 100% din valoarea biletelor.

Mai multe informații puteți găsi pe pagina dedicată celor mai recente informații de călătorie.

Pentru călătoriile din perioada 13 martie 2020 – 31 martie 2020, Ryanair a eliminat taxa de schimbare a datelor de călătorie, dar diferența de preț (dacă există) va trebui acoperită de dumneavoastră. Dacă zborul cu Ryanair a fost anulat, puteți opta pentru un alt zbor – care încă este operat – sau puteți cere restituirea sumei plătite.

Update: Grupul Ryanair (Ryanair, Laudamotion, Air Malta) anunță că începând cu 25 martie își va reduce cu cel puțin 80% programul de zboruri și sugerează clienților să se grăbească și să-și reprogrameze gratuit  – se plătește doar diferența de tarif – zborul până în aceea dată, dacă doresc să se întoarcă acasă.

Momentan Ryanair nu deține o pagina dedicată acestor informații, dar pentru a fi la curent cu deciziile acestora puteți urmări pagina de Facebook și site-ul oficial.

Pentru zborurile anulate de compania aeriană, puteți opta pentru modificarea gratuită a datelor de călătorie sau a rutei – în funcție de disponibilitate fără a achita eventualele diferențe de tarif. De asemenea, puteți alege sa primiți contravaloarea biletelor sub forma de voucher, care poate fi folosit pentru achiziția de produse și servicii Blue Air. Momentan, pentru biletele emise înainte de 10 martie 2020, Blue Air menține condițiile standard de modificare și anulare, iar pentru biletele emise după 10 martie 2020, pentru călătorii pana pe 14 iunie 2020, puteți modifica datele fără taxe de penalizare, dar cu achitarea diferenței de tarif.

Update: Blue Air a suspendat zborurile regulate in perioada 21 martie – 20 aprilie 2020.

Mai multe informații puteți găsi pe pagina dedicată.

Tarom a decis sa ofere o flexibilitate pasagerilor, oferind posibilitatea de a reprograma călătoriile pe date viitoare sau către alte destinatii, fără a încasa taxa de modificare, dar cu nevoia achitarii diferenței de tarif. Aceste condiții sunt valabile pentru călătoriile programate până la 31 mai 2020 (inclusiv), iar perioada noii călătorii trebuie sa se incadreze in maximum 12 luni de la data de emitere a biletelor.

Update: Cursele către/dinspre Austria, Belgia, Marea Britanie, Olanda sunt suspendate în perioada 06 – 20.04.2020. S-a extins perioada suspendării operării curselor către/dinspre Franța și Germania în perioada 09 – 22.04.2020.

Mai multe informații puteți găsi pe pagina dedicată.

Compania poloneză de transport LOT oferă posibilitatea de a reprograma călătoriile planificate înainte de 31 martie 2020, cu perioada efectiva de călătorie în intervalul 6 martie 2020 – 24 aprilie 2020. Noile date trebuie sa fie pana pe 31 decembrie 2020, fiind nevoie de a achita eventuala diferența de tarif.

Update: LOT a anulat toate zborurile până pe 11 aprilie 2020 (inclusiv).

Mai multe informații puteți găsi pe pagina dedicată iar aici aveți formularul pentru reprogramarea călătoriei sau pentru a cere rambursarea banilor.

qatar-logo

Dacă zborul dumneavoastra a fost anulat sau dacă este încă valid și perioada călătoriei este până în 30 septembrie 2020, puteți opta pentru schimbarea datelor – fără extra costuri – sau pentru rambursarea sumei sub forma unui voucher valabil timp de 1 an.

Mai multe informații puteți găsi pe pagina dedicată.

Călătoriile deja programate cu zborul de plecare înainte de 31 mai 2020 își pot schimba datele de călătorie până la data de 30 septembrie 2020fără a plăti taxa de schimbare a datelor. Noua perioada trebuie sa înceapă înainte de 30 noiembrie 2020 (inclusiv).

Dacă doriți să anulati un zbor planificat până în data de 31 mai 2020, puteți cere rambursarea sumei plătite sub forma de voucher ce poate fi folosit timp de 1 an pe toate zborurile Air France, KLM, Delta Air Lines și Virgin Atlantic.

Mai multe informații puteți găsi pe pagina dedicată Air France sau KLM.

Grupul Lufthansa (Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines, Brussels Airlines și Air Dolomiti) oferă o flexibilitate mai mare planurilor de călătorie, după cum urmează:

Dacă încă doriți să folosiți bilete pe care le aveți dar zborul este anulat, atunci biletele vor rămâne valide pentru o folosire ulterioară.

Dacă doriți să reprogramați călătoria, biletele vi se vor anula și puteți alege până pe 31 august 2020 alte date până la 31 decembrie 2020 (inclusiv). Taxele de schimbare ale datelor nu vor fi aplicate și pentru noile bilete vi se va oferi un discount de 50 euro.

Mai multe informații puteți găsi pe pagina dedicată .

Dacă nu ați găsit informații despre compania prin care aveți planificată o călătorie, puteți căuta informații pe site-ul oficial al acestora și pe platformele de social media. În principiu ar trebui sa va puteți recupera sumele plătite pe orice element al călătoriei care nu este anulat de dumneavoastră.

 

Aveți grija de voi și de cei dragi și să sperăm cu toții ca aceasta situație se va calma cat mai rapid și ne vom putea bucura în continuare de frumoasa lume în care trăim!

5 comments

  1. Am cumparat bilete bucuresti -bali prin cei de la budgetair . Aceam zbor in 18 martie spre bali. Cand am ajuns la aeroport cei de la budgetair ne-au anulat rezervarea si nu am putut pleca .
    Cei de la budgetair nu mai raspund la telefon si nici la emailuri.
    Suntem disperati deoarece suntem 6 persoane care avem aceasta problema .

    1. Buna, Ramona! Imi pare rau sa aud asta 🙁 . Din pacate nu am folosit niciodata Budgetair, dar din ce am citit pe site-ul lor (https://www.budgetair.co.uk/updates) iti recomand sa ii contactezi prin mesaje, asa cum recomanda si ei: “Have you already contacted us? One email or message via My Account is enough, we will answer as quickly as we can. Customer service will try to contact you shortly before your planned departure date. Please do not email us multiple times, this will cause unnecessary extra work and may mean we are unable to help others.”. Succes!

  2. Salut.
    Daca ai achizitionat un pachet în Israel printr-o agenție revanzatoare pt tour operatorul Christiam Travel cu plecare în 6 mai. Pot să mă folosesc de legea
    “Prevederile art. 13 alin. 3 si 4 din Ordonanța nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie și serviciile de călătorie asociate, precum și pentru modificarea unor acte normative, conform carora:

    Călătorul poate înceta contractul privind pachetul de servicii de călătorie în orice moment înainte de începerea executării pachetului. {…}

    (3) Prin excepție de la alin. (1), călătorul are dreptul să înceteze contractul privind pachetul de servicii de călătorie înainte de începerea executării pachetului, fără a plăti vreo penalitate de încetare în cazul unor circumstanțe inevitabile și extraordinare care se produc la locul de destinație sau în vecinătatea imediată a acestuia și care afectează în mod semnificativ executarea pachetului sau care afectează semnificativ transportul pasagerilor la destinație.

    (4) În cazul încetării contractului privind pachetul de servicii de călătorie, în condițiile alin. (3), călătorul are dreptul la o rambursare completă a oricărei plăți efectuate pentru pachet, dar nu are dreptul la vreo despăgubire suplimentară. ”

    Pt ca ei au oferit variante care nu mi se par corecte.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *